arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Primary photo

Designa en bättre arbetsdag

17
nov
2016
Henny Bruhn-Möller
Som namn på ett kontor som ger känslan av en oklanderligt kurerad stil, är 'Design Offices' ett bra namnval. Varje dag, på tio platser i Tyskland, inspireras arbetstagare från kreativa industrier av estetiska och ultramoderna, super-chic arbetsplatser.
17
nov
2016
Henny Bruhn-Möller

 

 

Att gå in på ett sådant kontor känns uppfriskande. Det är en plats med med lågt, surrande prat, människor som slappar och pratar eller klickar på sina MacBooks. Bakom dörrar och glasväggar, äger intensiva möten rum. Den bästa delen? Dessa människorna arbetar på olika företag. 

Design Offices samarbetar på den mest funktionella nivån - de tillåter "en plats för fokuserat arbete" och likaså för ett "omfattande nätverk". De grundar sig på deras koncept om 'fyra olika sätt att arbeta på' - fokus, samarbete, utbildning och socialisering. Design Offices erbjuder dessa fyra typer av arbetande, som använder deras filosofi av kreativitet och produktivitet för att forma arbetsvanor.

En vision av flexibilitet

Behovet för ett kontor som man kan anpassa och som erbjuder varierande tjänster känns igen genom dess grundare och VD, Michael O. Schmutzer.  

"Den moderna arbetsplatsen har genomgått radikala förändringar. Företag måste svara på dessa förändringar både snabbt och flexibelt om de ska förbli konkurrenskraftiga,” säger han. 

"Individer står inför större utmaningar för - att behöva arbeta på olika platser under oregelbundna tider och förbli kontaktbara 24/7. Detta är enbart möjligt om kommunikationen är effektivare och om detta mål införlivas på arbetsplatsernas layouts.

Precis som många av de mest framgångsrika kontorshotellen inom industrin, är Design Offices understödda av en central filosofi, som Schmutzer beskriver som en slags tro att "en skräddarsydd, inspirerande arbetsmiljö med en flexibel kontorsinfrastruktur leder till förbättrade resultat och främjar prestanda och känslan av välbefinnande". 

Det är just den mentaliteten och tillhandahållandet som har lockat och fått företag som Daimler, BMW och Red Bull för att själva komma till Design Offices. 

Designfilosofin 

Och allt som allt, men hur översätts det till en användarvänlig kontorsmiljö? Hur skapar Design Offices en “känsla av välmående”? 

Nåja, kanske förvånansvärt, men det startar med design. Schmutzer är ivrig om att betona att allt på kontoret har varit väl genomtänkt - från premium möbler och mattklädda golv, till glittrande Nespresso-maskiner på bänkskivan, runt vilka arbetstagare från små och medelstora nystartade företag och tyska Fintech svärm.

Bolaget producerar dess egna (oklanderligt designade) in house tidning, som innehåller dess "coworking manifest", vilket uppmanar "nätverkare i alla länder, att förenas!".

Om en revolution hade skett i kontorsmiljö, är det precis så denna hade sett ut.

 

 

Mot framtiden

Design Offices öppnar fortfarande nya kontor - det senaste är i Stuttgart Tower - vissa har takvåningar, takterrasser eller atrium och alla har DO matställen. Den sociala aspekten av Design Offices filosoferande arbete uppfylls av utrymme som verkligen uppmuntrar till samarbete och interaktion. Som Schmutzer uttrycker det, "varje plats kännetecknas av en design som är förbunden med dess plats"

För några av Tysklands största företag, är Design Offices fyra typer av arbetande väsentliga för deras framgång. Det är ett lysande exempel på design, kreativitet och riktade socialisering satt i praktiken till en utmärkt användning.

Läs mer om Design Offices:

Design Office hemsida

 

 

<< Se alla nyheter
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks