arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Matchoffice.se

Facebook klar til att gå i business-mode

26
jan
2016
Anna von Sivers
Efter en 12 månader lång testbana med 300 stora globala företag såsom Royal Bank of Scotland, Heineken och Club Med är Facebook redo att köra igång sin nya affärskoncept 'Facebook at Work' till alla typer av företag.

  

 



Facebooks professionella version kommer i första hand ta företagsstriden med Linkedin som länge manifesterat sin position över hela världen som företagens Facebook.

Facebook at Work koncentrerar sig på din arbetsplats samarbetsrelationer och är praktiskt taget identiskt med de sociala nätverk du redan känner - med Events, Groups, News Feed, Messenger, Notifications och Search.

"Jag skulle säga att 95 procent av det vi hittills utvecklat för Facebook har också implementerats i Facebook at Work," säger Julien Codorniou, chef för Facebooks global platform partnerships-avdelning.

Om ditt företag vill använda Facebook at Work framöver, måste alla medarbetare skapa nya profiler. Din private Facebook profil och din framtida Facebook at Work profil kommer hållas helt skilda.


Slutet universum

På din framtida Facebook at Work profil som skapas av en Facebookansvarig i bolaget, kommer du att kunna kommunicera med dina kollegor. De saker du väljer att dela kan endast ses och läsas av dem i företagets nya slutna universum.

Vid lanseringen av den professionella  versionen har Facebook redan presenterat sina nödvändiga apps för både iOS och Android.


Förutom säkerhet och analysverktyg samt kundsupport kan företag också välja att prenumerera på Facebook at Works ´premium services´, som kommer att kosta en liten månatlig summa per anställd.

Till skillnad från LinkedIn erbjuder Facebooks nya professionella satsning sig som ett funktionellt alternativ till ditt företags kanske redan existerande internet.

"Facebook at Work ger företagets anställda möjlighet att samarbeta och dela sina idéer på ett enkelt sätt - till exempel, som franska Club Med har connect´ed alla sina medarbetare över hela världen oavsett tidszoner, språk och kommunikationsenheter," säger Facebook-chef Julien Codorniou. ●

 

Läs mer om Facebook at Work här:
Så får du ditt företag på Facebook at Work
How Facebook At Work Could Reshape Collaboration At The Office
Facebook at Work chief shares details on its new social enterprise too

 

 

 

 

 

 

 

<< Se alla nyheter