Sök efter lokal i hela Sverige

Target

Gör ditt varumärke synligt med re-marketing

07
jul
2015
Anne-Kathrine Utzon
Vill du öka synligheten för ditt varumärke och vill du driva relevant marknadsföring? Då är re-marketing eller retargeting den rätta vägen för dig.

Ak signatur

Marknadsföring och särskilt reklam kan vara en långvarig och dyr affär då vi dagligen utsätts för en myriad av reklamfilmer och annonser - ofrivilligt. 

För att användare ska ha ett incitament att klicka på en banner på Internet krävs det först och främst att de upplever en relevans.

Just här kommer re-marketing på banan. Re-marketing gör det möjligt att nå ut till användare som redan har besökt din webbsida.

Du vet på så sätt, att dessa användare redan har upplevt ett behov av din produkt eller tjänst och du kan via re-marketing uppmuntra dem att komma tillbaka.

 

Så fungerar re-marketing

Genom att tagga utvalda sidor på din hemsida kan du exponera skräddarsydda annonser för användarna när de besöker andra hemsidor. 

Om du vet att de har sökt efter en specifik produkt på din sida kan det vara en bra idé att exponera dem för liknande produkter när de surfar på Internet.

 

Re-marketing eller retargeting är ett verktyg som kan hjälpa dig att nå användare som tidigare har besökt din hemsida.  Det fungerar via skräddarsydda annonser på Internet. Facebook och Twitter eller via deras sökningar på Google. När folk lämnar din hemsida utan att köpa något kan re-marketing hjälpa att återkoppla dig med dessa kunder igen. 

 

Kan du se att en användare har lämnat sidan med en vara i korgen kan det vara en bra idé att skap en annons med fri frakt eller kanske 10 procent rabatt på just den produkten. Det skulle kunna uppmuntra kunderna att komma tillbaka och slutföra köpet.

Re-marketing fungerar tekniskt sätt att du placerar en ofarlig cookie på din hemsida  som gör att dina annonser följer användare runt på nätet. Du behöver inte vara orolig för användarnas säkerhet eller om du bryter några regler.

 

Ökar synlighet och sälj

Med re-marketing kan du optimera din omsättning i form av ökad försäljning och genom att skapa större varumärkeskännedom.

Att re-marketing fungerar så övertygande är på grund av att du ändrar kampanjer efter folk som redan aktivt visat engagemant för ditt varumärke eller produkt.

Dina tidigare besökare blir på så vis retargeted och dina annonser kommer vara relevanta och bekanta för dem - och i bästa fall få dem att återvända till din webbplats och kanske i slutändad genomföra ett köp.

 

Läs mer om re-marketing här:

 Så fungerar remarketing

Ultimate Guide to AdWords Remarketing

<< Se alla nyheter