arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Living office.jpg head

Living Office

16
aug
2016
Anna von Sivers
Det öppna kontorslandskapet står inför en uppgradering: Living Office är framtidens mer naturliga och attraktiva arbetsplats, som genererar större social trivsel, kreativitet, produktivitet - samt bättre resultat för såväl företaget som för kontorsmedarbetarna.
16
aug
2016
Anna von Sivers

Det klassiska open-office konceptet, som under de senaste decennierna har varit en överväldigande seger inom hela näringslivet har nu nått sin naturliga terminal.

Enligt internationella arkitekter, rum- och kontorsmöbeldesigners med flera, tillhör även ditt kontorslandskap, ´the Living Office´.

"Kontorsarbetet har förändrats - det har inte de flesta kontoren. Framtidens kontor har på ett helt annat sätt än tidigare behov av att attrahera, vårda, aktivera och behålla sina talanger som kan ge bolaget innovation i spelet, "uttrycker den amerikanska designerjätten Herman Miller.

"Living Office är framtidens high-performing arbetsplats, som lyfter din dagliga arbetsupplevelse till en högre nivå och hjälper din verksamhet med att nå sina strategiska mål."

 

Individuell fokus

Framtidens kontorslandskap kommer i högre grad att kombinera de stora öppna kontorsrummen med uppgraderade versioner av de gamla cellkontoren, med privat arbetsskrivbord, ljudisolerade rum osv. där medarbetarna kan koncentrera sig på egenarbete och projekt. 

En undersökning som gjorts av den amerikanska arkitekt- och designfirman Gensler, visade att kontorsansatta i 2013 använde 54 procent av deras tid på arbetsuppgifter som kräver individuell fokus, mot 48 procent i 2008.

 

 

 

"Att designa ett av våra Living Office landskap är en lång väg och liknar att laga en stor och komplex middagsmåltid ", säger Lori Gee, chef för arbetsanordningen av Herman Miller.

"Våra recept är bara rumsliga - de måste stödja varje kontor medarbetares kognitiva, sociala, beteendemässiga och fysiska behov, oavsett vad de arbetar med, eller var de arbetar."

 

Living Office

Framtidens Living Office är för den enskilda arbetsplatsen, den rätta kombinationen mellan living room och office med plats och utrymme för arbetstagarens yrkesmässiga och personliga arbetsbehov.

"Med företagets fokus lagt på produkter och resultat kan arbetsprocesserna lika bra utföras från en vardagsrumsmiljö som från ett skrivbord - så länge arbetsuppgifterna helt enkelt fullförs,”säger Herman Miller-designerna, som under de senaste åren har lanserat 10 olika arbetsytor/konfigurationer för framtidskonceptet Living Office.

 

Läs mer om Herman Millers kontorslandskaps-konceptet Living Office här:

Hermanmiller.com: Living Office

Entrepreneur.com: The Open-Office Concept Is Dead

Workdesign.com: Check Out the Super Flexible Social Tables HQ

 

<< Se alla nyheter
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks