arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Martin 2

Webbutvecklare Martin redo att optimera Lokalbasen.ses användarupplevelse

15
jan
2015
Anne-Kathrine Utzon
Som webbutvecklare med arkitekthatten på är Martin Neiiendam med för att optimera Lokalbasens användarupplevelse, vilket gynnar både hyresgäster, hyresvärdar samt företaget.

Martin Neiiendam är 30 år gammal och har en MSc i Effektiv och Intelligent programvara och varit anställd som webbutvecklare på Lokalebasen.dk sedan September 2013. I januari 2013 övertog han arkitektrollen som bland annat gjorde honom till koordinator över nya funktioner som hör till systemet.  

 

Grundaren som kommer att skapa större värde för Lokalbasens hyresgäster

Martin Neiiendam arbetar för närvarande med prestandaoptimering där han går igenom Lokalbasen.ses mest besökta sidor. Syftet är att identifiera och forma den optimala användarupplevelsen.

”När en användare skriver ett hyreskontrakt är det viktigt att svaret kommer fram snabbt. Det handlar alltså om att sidan ska vara enkel och effektiv”, säger Martin Neiiendam. 

Martin bidrar också till att skapa fundamentet för en personlig användarupplevelse på Lokalbasen.se. Något som kommer att gynna Lokalbasens besökare. Han sköter statistik över de lokaler som användarna har varit inne på, vilket innebär att användarna kommer att kunna se deras egen historik. 

”Den personliga användarupplevelsen tillåter oss att vägleda våra användare bättre. Baserat på deras beteende kan vi göra en kvalificerad erbjudande på andra hyresobjekt som kan intressera dem. Det kommer att ge användarna en bättre känsla av att hållas hand med en digital expedit”, säger han.

 

Den personliga användarupplevelsen skapar brett värde

Den personliga användarupplevelse skapar inte endast värde för Lokalbasens användare.

”Det också värde för våra hyresvärdar. Om hyresgästarna har en bättre upplevelse av Lokalbasen.se så är våran tes att de kommer till att beställa information på flera lokaler genom vår webbplats”. 

”Det är definitivt något som kommer att gynna våra hyresvärdar. Vi förvantar oss att implementera mer anpassade funktioner inom en snar framtid”, berättar Martin Neiiendam. 

Något Lokalebasens VD Jakob Dalhoff tilskynuppmuntrar. 

”Jag ser det som en positiv utveckling som kommer att generera nöjda och glada användare och därmed nöjda hyresvärdar. Något som stärker vårt företag”, säger Jakob Dalhoff. 

 

Ny programvara som ett non-event möjliggör

Lokalbasens snabba processer är byggstenen som bidrar till en bättre användarupplevelse. 

En stor del av Martins arbete med arkitekthatten på är nämligen att skapa en grund för att utvecklarna snabbt kan implementera nya features på Lokalbasen.se. 

”Många stora företag företag släpper ut sin nya programvara var 6 månad och håller release-fester och dricker champagne. Så gör vi inte. Däremot släpper vi ut ny programvara dagligen, vilket vi kallar ett non-event”.  

Det bör alltså inte vara sensation att Lokalbasen lägger upp en ny programvara då målet är att ingen ska lägga märke till ändringarna om de inte aktivt letar efter det. 

 

”Det är riktigt häftigt med en snabb process eftersom vi utvecklare snabbt kan få feedback från både våra användare och kollegor. Något som innebär att vi är i en ständig process för att effektivt förbättra användarupplevelsen för att skapa högsta möjliga värde”.  

 

 

<< Se alla nyheter
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks