arrow_upward

3 kontor: Borås

Staden har tillsammans med Göteborg och Trafikverket beslutat bygga en ny höghastighetsjärnväg mellan städerna. Detta kommer till att skapa stora möjligheter för företag med kontor i Borås, i alla branscher. Detta är en mötesplats för...Läs mer

Skapa sökprofil

Fullständig översikt

Beställ material

Gratis & ej bindande

Kontakta hyresvärd

Fördelar med Kontor i Borås

Borås är en strategiskt viktig stad för många branscher inom svenskt näringsliv och att ha ett kontor i Borås är naturligt för många företag. Textilindustri och E-handel är två huvudnäringar i staden.

Från textilstad till E-handelsstad

Borås har gamla traditioner inom textilindustri. Under 1800-talet tog staden en central roll inom klädproduktion och textilindustri, men denna tradition har utvecklats inom modern tid. Allt eftersom mindre och mindre tillverkning av textilier skett på orten har fokus istället skiftat till att bli ett centrum för postorder och ännu nyligare för e-handel. Företag som Ellos, Hobbex och Halens har blivit tongivande under denna utveckling och denna del av Borås näringsliv befinner sig i ständig utveckling.

På orten finns ett stort antal företag verksamma inom e-handel både inom mode och textilier men även inom helt andra branscher som till exempel NetOnNet som säljer hemelektronik.

Etablering av kontor i Borås

För den som funderar på att etablera ett kontor i Borås är det viktigt att förstå de fördelar som finns i en sådan företagstät stad. I Borås finns över 11 000 företag och varje år startas hundratals fler. Det innebär att man befinner sig i en stad där det finns gott om konkurrenter, men också en stor mängd företag att samarbeta med. Därför är det en god idé, att redan innan man flyttar sin verksamhet till Borås, kartlägga dessa företag och ta kontakt med de relevanta företagen som kan underlätta ens nyetablering.

Steg två i processen är att hitta de rätta kontorslokalerna. Här kan man dra stor nytta av Borås Näringsliv som arbetar med att para ihop rätt företag med rätt lokaler. I Borås finns ett stort antal tillgängliga kontorslokaler och det sker även mycket nybyggeri av fastigheter riktade mot näringslivet.

Oavsett om man letar efter ett strategiskt läge i Borås centrum eller vill driva ett E-handelsföretag med kontor och lager i nära anslutning till någon av riksvägarna, är Borås ett bra val.

Kontorspersonal i Borås

Att hitta kompetent personal till en verksamhet i Borås är en av ortens stora styrkor. För den som arbetar inom Mode, Logistik eller E-handel finns det flera relevanta utbildningar i Borås. Textilhögskolan i Borås erbjuder ett flertal relevanta utbildningar för den som har ett kontor inom mode eller design. Närheten till Göteborg gör det också lätt att locka till sig kompetent personal, oavsett om det är anställda med tidigare erfarenhet, eller nyutexaminerade från någon av Göteborgs alla universitetsutbildningar.

Borås är en attraktiv stad som gör det lätt att hitta kompetent personal till alla typer av kontor.

Sammanfattning

I Borås finns det ett företagsklimat utöver det vanliga. Speciellt inom mode, design, e-handel och logistik har staden blivit ett centrum som gör att Borås är förstahandsvalet för många företag inom dessa branscher. Men även för företag verksamma inom andra branscher är Borås ett intressant alternativ.  Ortens roll som logistisk knutpunkt är något man kan dra nytta av i de flesta branscher och den stora tillgången på attraktiva fastigheter som är väl lämpade för kontor, gör att det är lättare att snabbt etablera sitt kontor i Borås. Borås näringsliv har visat sig vara mycket anpassningsbart och det finns utrymme för alla typer av verksamheter, att öppna ett kontor i denna företagarstad.

star
star
star
star
star
4.0 av 5 / 1 röster
Din sökning gav inga träffar
Sortera efter
format_list_bulleted
apps
Visa
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks