Vad har du att hyra ut?

Vi erbjuder olika betalningsmodeller beroende på vad du vill hyra ut. Välj därför den kategori nedan som inkluderar din typ av lokal eller scrolla vidare ner på sidan. Har du lokaler i båda kategorierna ska du välja en betalningssmodell för varje kategori.

Kontorshotell, coworking eller kontorslokaler

Vi erbjuder fyra betalningsmodeller, där du avräknar antingen per annons eller per uthyrning.

Se priser

BASIC
GRATIS
fram till 2026

Mötesrum

Vi erbjuder två betalningsmodeller med en årlig prenumeration; Basic eller Premium-paketet. Mötesrumannonser är kostnadsfria med Basic-paketet fram till 2026.

Se priser

Några av de företag som har hyrt ut lokaler genom MatchOffice

ProvidersProviders
Thomas Munk
Thomas Munk

Försäljningsdirektör, Regus

"Vi har ett fantastiskt samarbete med Lokalebasen.dk och MatchOffice som har pågått i många år. Dessa plattformar är verkligen användarvänliga och det är så smidigt att skapa- och hålla våra annonser uppdaterade. Det som verkligen gör detta samarbete speciellt är möjligheten till en nära dialog kring alla möjligheter- och utmaningar som dyker upp. Teamet finns alltid där för att lyssna på våra justeringar och är öppna för att testa nya idéer. Vi är verkligen nöjda med samarbetet."

Henriette Holm Stahlhut
Henriette Holm Stahlhut

Avdelningschef, DEAS

"MatchOffice är ett värdefullt komplement till vår traditionella annonsering, och vi har under de senaste åren fått många relevanta förfrågningar, som har resulterat i flera hyresavtal."

Ninna Therkelsen
Ninna Therkelsen

Uthyrningschef, NREP

"Vi är otroligt nöjda med vårt partnerskap med MatchOffice av flera anledningar. Våra fastigheter presenteras stilfullt på sidan, vilket gör det både enkelt och tydligt för potentiella hyresgäster att hitta dem. Deras service är helt enkelt enastående. Teamet bakom plattformen är oerhört serviceinriktat och står alltid redo att hjälpa till när du, som fastighetsägare, utvecklar dina egna system som behöver integreras med annonseringen på MatchOffice. Vi är stolta över att arbeta tillsammans med dem och ser fram emot fortsatt framgångsrikt samarbete."

Thomas Munk
Thomas Munk

Försäljningsdirektör, Regus

"Vi har ett fantastiskt samarbete med Lokalebasen.dk och MatchOffice som har pågått i många år. Dessa plattformar är verkligen användarvänliga och det är så smidigt att skapa- och hålla våra annonser uppdaterade. Det som verkligen gör detta samarbete speciellt är möjligheten till en nära dialog kring alla möjligheter- och utmaningar som dyker upp. Teamet finns alltid där för att lyssna på våra justeringar och är öppna för att testa nya idéer. Vi är verkligen nöjda med samarbetet."

Henriette Holm Stahlhut
Henriette Holm Stahlhut

Avdelningschef, DEAS

"MatchOffice är ett värdefullt komplement till vår traditionella annonsering, och vi har under de senaste åren fått många relevanta förfrågningar, som har resulterat i flera hyresavtal."

Ninna Therkelsen
Ninna Therkelsen

Uthyrningschef, NREP

"Vi är otroligt nöjda med vårt partnerskap med MatchOffice av flera anledningar. Våra fastigheter presenteras stilfullt på sidan, vilket gör det både enkelt och tydligt för potentiella hyresgäster att hitta dem. Deras service är helt enkelt enastående. Teamet bakom plattformen är oerhört serviceinriktat och står alltid redo att hjälpa till när du, som fastighetsägare, utvecklar dina egna system som behöver integreras med annonseringen på MatchOffice. Vi är stolta över att arbeta tillsammans med dem och ser fram emot fortsatt framgångsrikt samarbete."

Jakob Dalhoff
Jakob Dalhoff

CEO, MatchOffice

jd@matchoffice.com

"Idag samarbetar vi med ca. 2,500 fastighetsägare, fastighetsbolag och fleixbla arbetsplatser över hela världen. Sedan 2009 har vi haft nöjet att hjälpa över 2,000 hyresgäster varje år att hitta lokal till fördel för våra hyresvärdar."

Logo
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss:
Öppettider:

Måndag-Fredag: 09:00-17:00

Vilka fördelar får du med rätt betalningsmodell?

1Fast pris per annons

Med ett ‘fast pris per annons’ behöver du inte tänka på hur ofta din lokal hyrs ut. Du betalar samma fasta avgift, vilket ger dig en ström av hänvisningar för samma fasta pris. Detta ger dig tiden att fokusera på annat viktigt.

2Flertalet möteslokaler

Om du har flera möteslokaler på samma adress betalar du enbart för en annons. Dina möteslokaler visas fortfarande i separata annonser. Detta sparar dig pengar samtidigt som det ger användarna möjligheten att hitta ett perfekt mötesrum.

3Kontaktinformation och logga

När dina annonser visar din kontaktinformation och logga kan potentiella hyresgäster smidigt kontakt dig. På detta vis kan du hyra ut din lokal snabbare och hitta rätt hyresgäst. Detta förstärker även värdet av ditt varumärke genom att visa kunder vem du är och tillåta dem att kontakta dig enkelt.

4Hög ranking i listvisningen

Med en position på toppen av vår lista exponeras du mer och får potentiellt fler visningar av din lokal. Detta bidrar till mer kvalificerade hänvisningar och att du snabbare får din lokal uthyrd. Vi vet från statistik att lokaler på toppen av listan får fler visningar och fler hänvisningar.

5Avgift

Med vår no cure – no pay plan betalar du enbart en avgift när du hittar en hyresgäst genom oss. Detta ger dig möjligheten att visa dina lokaler gratis tills du hittar en hyresgäst. Om du hittar en hyresgäst någon annanstans betalar du inte en avgift till oss.

6En enskild faktura

Vi skickar en enskild faktura i förhand för den valda perioden om månadsvis, halvårlig, eller årlig betalning. Detta betyder att du enbart får en faktura oavsett om du har en eller flera lokaler. Detta sparar dig tid på administration och gör det enklare för dig att hitta rätt hyresgäst för din lokal.

7Instagram kampanjer

Genom vår omsorgsfulla marknadsföring, kommer Instagram- inlägg kunna hjälpa dig att enkelt nå ut till en relevant publik. Vi kommer att visa upp dina kommersiella hyresobjekt för tusentals potentiella företagshyresgäster över hela världen. Få tillgång till den enorma potentialen som sociala medier har och påskynda uthyrningsprocessen genom oss.

8Facebook-kampanjer

Vi ser till att främhäva dina lokaler genom Facebookannnonser. På så sätt kan vi direkt rikta in oss på hyresgäster som tittar på precis dina lokaler. Detta betyder mer uppmärksamhet för dina lokaler och mer kvalificerade hänvisningar för potentiellt snabbare uthyrning.

9Skapa gratis annonser

När du använder no cure - no pay betalningsmodellen kan du skapa annonser som passar dina behov helt gratis. Du betalar inte en tilläggsavgift utan avgiften grundar sig på att du har hittat en hyresgäst genom oss. På så vis får du maximal exponering till ett pris du vet.

10Dataförvaring

Då du registrerar dig, beställer information eller kontaktar MatchOffice, blir du ombedd att ange personliga uppgifter som ditt namn, e-post och telefonnummer. Du är inte skyldig att uppge denna information, men utan den kommer MatchOffice inte alltid att kunna ge dig tilläggsinformation eller uppgifter om hyresobjekt och tjänster.

11Besökare på vår sida

Besökarna på MatchOffice letar efter lediga företagsutrymmen och det är vårt mål att hitta den bästa matchningen mellan potentiella hyresgäster och dig, hyresvärden. Vi arbetar ständigt för att öka antalet besökare så att du får mera relevanta leads.

12Snabbare uthyrning

MatchOffice är en av de ledande aktörerna på den kommersiella fastighetsmarknaden. Vi är en självständig portal som samlar alla business center på en och samma plats för att göra det lättare för potentiella hyregäster att hitta sin framtida kontorslokal. Vi samarbetar med många stora uthyrare av företagsutrymmen i hela världen.

1Fast pris per annons

Med ett ‘fast pris per annons’ behöver du inte tänka på hur ofta din lokal hyrs ut. Du betalar samma fasta avgift, vilket ger dig en ström av hänvisningar för samma fasta pris. Detta ger dig tiden att fokusera på annat viktigt.

2Flertalet möteslokaler

Om du har flera möteslokaler på samma adress betalar du enbart för en annons. Dina möteslokaler visas fortfarande i separata annonser. Detta sparar dig pengar samtidigt som det ger användarna möjligheten att hitta ett perfekt mötesrum.

3Kontaktinformation och logga

När dina annonser visar din kontaktinformation och logga kan potentiella hyresgäster smidigt kontakt dig. På detta vis kan du hyra ut din lokal snabbare och hitta rätt hyresgäst. Detta förstärker även värdet av ditt varumärke genom att visa kunder vem du är och tillåta dem att kontakta dig enkelt.

4Hög ranking i listvisningen

Med en position på toppen av vår lista exponeras du mer och får potentiellt fler visningar av din lokal. Detta bidrar till mer kvalificerade hänvisningar och att du snabbare får din lokal uthyrd. Vi vet från statistik att lokaler på toppen av listan får fler visningar och fler hänvisningar.

5Avgift

Med vår no cure – no pay plan betalar du enbart en avgift när du hittar en hyresgäst genom oss. Detta ger dig möjligheten att visa dina lokaler gratis tills du hittar en hyresgäst. Om du hittar en hyresgäst någon annanstans betalar du inte en avgift till oss.

6En enskild faktura

Vi skickar en enskild faktura i förhand för den valda perioden om månadsvis, halvårlig, eller årlig betalning. Detta betyder att du enbart får en faktura oavsett om du har en eller flera lokaler. Detta sparar dig tid på administration och gör det enklare för dig att hitta rätt hyresgäst för din lokal.

7Instagram kampanjer

Genom vår omsorgsfulla marknadsföring, kommer Instagram- inlägg kunna hjälpa dig att enkelt nå ut till en relevant publik. Vi kommer att visa upp dina kommersiella hyresobjekt för tusentals potentiella företagshyresgäster över hela världen. Få tillgång till den enorma potentialen som sociala medier har och påskynda uthyrningsprocessen genom oss.

8Facebook-kampanjer

Vi ser till att främhäva dina lokaler genom Facebookannnonser. På så sätt kan vi direkt rikta in oss på hyresgäster som tittar på precis dina lokaler. Detta betyder mer uppmärksamhet för dina lokaler och mer kvalificerade hänvisningar för potentiellt snabbare uthyrning.

9Skapa gratis annonser

När du använder no cure - no pay betalningsmodellen kan du skapa annonser som passar dina behov helt gratis. Du betalar inte en tilläggsavgift utan avgiften grundar sig på att du har hittat en hyresgäst genom oss. På så vis får du maximal exponering till ett pris du vet.

10Dataförvaring

Då du registrerar dig, beställer information eller kontaktar MatchOffice, blir du ombedd att ange personliga uppgifter som ditt namn, e-post och telefonnummer. Du är inte skyldig att uppge denna information, men utan den kommer MatchOffice inte alltid att kunna ge dig tilläggsinformation eller uppgifter om hyresobjekt och tjänster.

11Besökare på vår sida

Besökarna på MatchOffice letar efter lediga företagsutrymmen och det är vårt mål att hitta den bästa matchningen mellan potentiella hyresgäster och dig, hyresvärden. Vi arbetar ständigt för att öka antalet besökare så att du får mera relevanta leads.

12Snabbare uthyrning

MatchOffice är en av de ledande aktörerna på den kommersiella fastighetsmarknaden. Vi är en självständig portal som samlar alla business center på en och samma plats för att göra det lättare för potentiella hyregäster att hitta sin framtida kontorslokal. Vi samarbetar med många stora uthyrare av företagsutrymmen i hela världen.

Vanliga frågor innan du registrerar dig

Vad är ert partnerskapsvillkor och detaljer?
Vi arbetar på No Cure No Pay-basis, vilket innebär att du inte betalar oss förrän du får din kund. De fullständiga villkoren är tillgängliga för dig att granska när du har valt önskad betalningsmodell. Gå till www.matchoffice.se/signup och klicka på den gröna knappen "servicevillkor" precis under registreringsformuläret.
Vad är er provision?
Vår provision är 12,5%. Det är bara under de första 12 månaderna av ditt samarbete med hyresgästen som provisionen är tillämplig på. Dessutom kan du listas i alla kategorier (affärscenter, kontor, mötesrum och virtuella kontor) och ändå betala provision endast när vår kunder tecknar en affär med dig.
Vad menas med ”12,5% av kundens betalning under en begränsad period på 12 månader”? Vad händer om klienten hyr min arbetsyta varje månad?
Det betyder att vi endast debiterar provisionen på 12,5% under de första 12 månaderna av ditt samarbete med hyresgästen. Om en klient föredrar att hyra ut din arbetsyta varje månad skickar vi en faktura en gång var tredje månad.
Vad skiljer er från företag som PeerSpace, Liquidspace, InstantOffices, AllOfficeCenters, etc.?
Faktum är att vår affärsmodell liknar andra hyreswebbplatser. Vi riktar oss dock mot både internationella och lokala marknader, samtidigt som vi har en internationell plattform, www.matchoffice.com, och lokala webbplatser i 19 länder, inklusive Danmark, Belgien, Nederländerna, Tyskland, Sverige, Finland, Norge, Spanien, Italien, Frankrike, Schweiz Luxemburg, Österrike, Polen, Storbritannien, Singapore, Indien, Hong Kong och Ukraina.
Vad händer om klienten kontaktar oss direkt? Eller om klienten är någon som vi känt under en längre tid?
Vi begär aldrig betalning från hyresvärdar för vad som är rättmässigt deras. I den här situationen betalar du ingen provision, men vi ber att skicka ett meddelande till oss för att undertätta oss.
Måste vi skriva kontrakt?
Att acceptera vår policy räcker.
Om jag accepterar er policy, är det flexibelt nog att dra sig ur?
Självklart! Att avsluta samarbetet med oss kräver inte mer än ett meddelande som skickas en dag före den faktiska uppsägningen.
Hur många av våra anställda kan driva vårt MatchOffice-konto?
Alla dina lokaler registreras under ett konto, vilket gör det lättare för dig att hantera dem. Därför är alla anställda som du delar inloggningen och lösenordet berättigade att driva ditt MatchOffice-konto.
Hur och var skapar jag en annons?
När du har registrerat din profil klickar du på ”Skapa nytt hyresavtal” i orange.
Våra medlemskap
  • MatchOffice medlemslogotyp
  • MatchOffice medlemslogotyp