arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Ideanotemo

Den moderna förslagslådan

12
apr
2017
Henny Bruhn-Möller
Etablerade företag har fortfarande mycket att lära när det gäller att vara innovativa. Ideanote är ett nytt danskt digitalt verktyg som hjälper till boosta dina idéer.
12
apr
2017
Henny Bruhn-Möller
Henny Bruhn-Möller

 

Många företag har en pool av outnyttjade potentiellt goda idéer för deras verksamhet, men dessa är oftast inte i styrelserummet. Den verkliga innovationen ligger oftast hos de människor som arbetar varje dag i ett företag och verkligen är närvarande i verksamheten.

 

Men dessa idéer kan gå förlorade i den komplexa hierarkin som råder inom företag. Ideanote har utvecklat ett digitalt verktyg som designats för att hjälpa företag att bli innovativa och generera idéer på ett helt nytt sätt.

 

Verktyget låter ledningen att involvera deras anställda i företaget och låta dem bidra till den innovativa processen och motivera dem att generera goda idéer och implementera dem. 

 

Det är en modern digital förslagslåda där anställda kan diskutera och utveckla idéerna till nästa stadie. Detta är en app och en process som företag verkligen kan dra nytta av.

Jesper Juel Jensen

 

Entreprenörsandan

 

Ideanote bygger aktiviteten på tanken att alla typer av företag bör tänka likt och mycket mer som ett nystartat företag.

 

”Ingenting är heligt, och bara för att en affärsmodell har funkat i årtionden innebär detta inte nödvändigtvis att det också kommer att fungera nästa årtionde. Entreprenörer, å andra sidan, har nya idéer nästan varje dag och de är inte rädda för att prova nya saker”, säger Jesper Juel Jensen, VD för Ideanote.

 

”Men de har inte samma stora erfarenhet och resurser som redan etablerade företag faktiskt har. Vårt mål är att kombinera det bästa från etablerade företag och uppfinningsrika startups.”

 

Detta uppdrag är något som Pia Pinkowsky, som arbetar som innovativ konsult kan bidra med. 

 

”När det gäller innovation, kan den traditionella verksamheten lära sig en hel del från entreprenörer. Vi lever i en tid då allt rör sig väldigt snabbt, och där företag måste vi tänka på innovation och utveckling för att hålla jämna steg och hänga med”, säger hon.

 

Den smarta idébanken

 

Ideanote är en idébank som låter ledningen involvera sina medarbetare såväl via appen som hemsidan. 

 

Verktyget fungerar även som de anställdas röst, på ett demokratiskt sätt, så att medarbetarna kan bidra med förslag för hur man ska optimera företaget. 

 

”Vårt verktyg är lite av en robot. Den organiserar och väljer alla förslag från anställda baserat på bolagets bransch, innehållet i förslagen samt från en historik från tidigare idéer.

 

”Med tiden blir verktyget bara bättre och bättre på att sortera idéer, desto fler idéer de anställda delar. Management kommer därför att spara mycket tid ”, säger Jesper Juel Jensen.

 

Anställda blir även igenkända om deras idéer implementeras, vilket kan skapa ytterligare engagemang och tillfredsställelse. Verktyget visar vem som delat vissa idéer och som bidragit med återkoppling till den specifika idén, vilket stimulerar och lockar medarbetare att använda den ännu mer.

 

 

Läs mer om Ideanote: https://ideanote.io/

 

 

<< Se alla nyheter
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks