arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Bild till nyhet

5 väsentliga kontorstrender för en modern arbetsplats

07
jan
2015
Steen Uno
70 procent av alla kontorsarbetare jobbar fortfarande i stela traditionella cellkontor. Genom den explosiva flödet av nya banbrytande informations- och kommunikationstekniker kommer dagordningarna förändras.
07
jan
2015
Steen Uno

Här är fem bra förslag på viktiga trender som kommer att forma (om) kontoret — även ditt kontorsrum och din arbetplats — vägen i 2015: 

1. Den totala mobiliteten

Smartphones, tablets och notebooks av alla slag har gjort kontoret mobil, geografiskt oberoende och dessutom givit tillgång till uppgifter var som helst och när som helst. Fler och fler kontorsanställda arbetar på ett decentraliserat sätt. Antingen i företagscententer, hemma eller på resande fot. Möjligheterna för flexibel kontorsarbetenås är på väg att radikatalt omdefinieras.

2. Företag i networking

Företagen är i gång med att utvecklas till nätverksorganisationer. Traditionella hierarkier ersätts med decentraliserade nätverk där var och en (eller i lag) bidrar med sitt oberoende av tid och plats.

3. Kommunikation - ett nyckelord

Decentralisering och flexibilitet ställer högre krav på kvalitet i samarbetet. Hastighet och komplexitet är drivkrafter till det ökande behovet av kommunikation. Modern teknik skapar högre hastighet och komplexa företagsrelationer kräver direktkommunikation. Således finns det ett växande behov av rumsmöblering för snabb face-to-face kommunikation. 

4. Ökande krav på effektivitet

Den väldesignade kontorsarkitektur kommer att passa in ännu bättre med det ökande kravet för effektivt arbete. Plats-optimering och smarta användarkoncept som t.ex. rumsfördelning är begrepp som kommer att bli allt viktigare för dagens moderna kontor. 

5. Kontoret får kreativ boost

De stora IT-företag sätter agendan och allt fler och fler företag hoppar på tåget. Företagen sätter allt på spel när framtidens kontor utvecklas och ersätter det gamla. Ibland kan det vara meningsfullt att boka möten i en avslappnad lounge då innovation behöver social friktion i kreativa miljöer. 

 

Dessa 2015 trender kommer att tydligt återspeglas över hela världen i framtidens kontors -planläggning, -design och -inredning. För det enskilda företaget kommer det återspeglas i form av:

• Inredning av skräddarsydda möteszoner centralt i företaget
• Nya arbetsstationer och kommunikationspunkter för både sittande och stående kommunikation
• Mer enkla och kompakta arbetsstationer
• Ökad mångfald i färger och material
• Integration av den nyaste teknik i företagets kommunikationsområden

                                                                                                                                         Kilde: Wiesner-Hager Möbel GmbH
Läs mer här om The 5 main office trends for 2015

 

<< Se alla nyheter
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks