arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Open uri20140905 39 11ahoc

Foton av bra kvalitet ökar responsen på annonser med ca 50 procent

29
jul
2014
Steen Uno
Knivskarpa och precisa foton – ju flera, desto bättre – av det aktuella hyresobjektet, ökar chansen för, att annonsen kommer att bli sedd, och att lokalen i slutligen kan bli uthyrd, med minst 44 procent och uppåt.

Bra och skarpa foton för det aktuella hyresobjektet – som här på DATEA-kontorsobjektet Midtermolen 3 på Østerbro i Köpenhamn – ökar chanserna för att annonsen bliver sedd, med minst 44 procent, visar Lokalebasen.dks nya undersökning.

 

Foton ökar användarrespons med minst 44 procent:

Bra foton är alfa och omega för annonseringen av dina hyresobjekt

 

Av Steen Uno

Knivskarpa och precisa foton – ju flera, desto bättre – av det aktuella hyresobjektet, ökar chansen för, att annonsen kommer att bli sedd, och att lokalen i slutligen kan bli uthyrd, med minst 44 procent och uppåt.

Det visar en ny undersökning, som Lokalebasen.dk har gjort på basis av en viss mängd annonser i perioden 2012-14.

“På Lokalebasen har vi under de senaste månaderna samlat in och analyserat en lång rad data omkring våra annonser för att identifiera skillnaden mellan våra framgångsrika hyresobjekt och de mindre tilltalande.

I en av undersökningarna fokuserade vi på en grupp utvalda hyresobjekt från Köpenhamn och Århus utan foton jämfört med en motsvarande grupp från samma områden, som var illustrerade med foton.

Slutsatsen var väldigt signifikant: Annonserna utan foton blev mycket klart trumfade av annonserna med foton – med inte mindre än 44 procent. Det är dock en siffra, som förmodligen i praktiken mycket väl kan visa sig vara betydligt högre" bedömer Lokalebasen.dks VD Jakob Dalhoff.

Gratis tjänst

En informell jämförelse av de tre mest “hopplösa” annonserna från gruppen utan foton med de tre uthyrningsmässigt sett mest framgångsrika annonserna från gruppen med foton dokumenterade en skillnad på hela 260 procent i antalet hänvisningar.

“Då vi granskade dessa tre ytterst framgångsrika annonser, hade vi inte svårt att se, att de alla var illustrerade med en hel rad förtjusande foton av ganska exceptionell kvalitet.

Det understryker bara, hur viktigt riktigt bra, ja, kanske även professionella, foton kan vara för våra många användares annonseringar av lediga företagslokaler på Lokalebasen.dk," säger Jakob Dalhoff.

Han poängterar, att det ju överhuvud taget inte “kostar extra” att illustrera en annons av ett hyresobjekt på Danmarks ledande uthyrningsportal med 20 foton istället för kanske bara två till tre foton.

“Det är en helt och alldeles gratis tjänst, som vi erbjuder våra kunder, att de fritt kan optimera deras annonser med snart sagt alla de foton, som de kan tänkas önska och ha behov för.

Men kom i håg: Ju bättre och mer professionella de är i kvalitet, vinkel, urval etc., desto större effekt har de på exponeringen bland användarna," understryker Lokalebasen.dks VD.

 

<< Se alla nyheter