arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Tjänster till hyresvärdar

quality image header banner

Quality Score

På MatchOffice är vårt mål att varje dag leverera de bästa hänvisningarna i branschen till våra uthyrare.

För att förbättra kvaliteten på hänvisningarna som vi skickar till våra uthyrare, har vi introducerat ett nytt poängsystem på MatchOffice som kallas Quality Score. Detta system fungerar som en checklista för hur du som uthyrare, kan förbättra kvaliteten på annonserna du har på vår hemsida.

Varför ska jag som uthyrare lägga tid på att förbättra kvaliteten på mina annonser?

Genom att förbättra kvaliteten på annonserna du har, kan potentiella kunder lättare avgöra om ditt hyresobjekt är det perfekta för just dem. Du ökar därmed chansen för att få ditt hyresobjekt uthyrt snabbare.

Förutom mer kvalificerade hänvisningar, ger en hög ”quality score” dina annonser mer uppmärksamhet. Annonsens poäng påverkar nämligen vilken placering din annons kommer att få i våra listvisningar. Sammanfattningsvis: Ju högre poäng du har, desto större högre upp kommer ditt hyresobjekt att vara i våra listvisningar.

Vad innebär “Quality Score” och hur får jag höga poäng?

Quality Score består av 8 faktorer som var och en ger olika poäng.

De 8 faktorerna som påverkar din annons Quality Score är:

Nedan förklarar vi närmare och ger tips på hur man kan samla poäng för var och en av de 8 faktorerna.

OBS: Din Quality Score kan inte bli sedd av potentiella kunder eller andra uthyrare. Det är bara du och dina kollegor som har tillgång till admin som kan se varje annons Quality Score.

Bilder (min. 3)

Som man har hört många gånger förut, är en bild värd mer än 1000 ord. Likaledes vet vi från hyresgäster, att när man står och överväger om ett hyresobjekt är intressant, betyder bilder väldigt mycket. Därför rekommenderar vi att du lägger upp minst 3 bilder i din annons där du på ett så bra sätt som möjligt visar hyresobjektet.

Det är en bra idé att visa alla delar av hyresobjektet. Både de mer centrala delarna av det, men även de mer praktiska delarna, såsom kök / pentry, toaletter, förrådsrum och så vidare.

FSe till att kvaliteten på bilderna är bra, så att de verkar attraktiva och inspirerande för den potentiella hyresgästen. För att kunna ladda upp bilder i din annons, är det ett krav att bilderna har storleken 900 x 600 pixlar.

Picture

Video

En video är ett fantastiskt bra hjälpmedel för att visa upp ditt hyresobjekt, eftersom du kan kombinera rörliga bilder med text och musik. Att lägga upp en video i annonsen ger potentiella hyresgäster en idé om hur ditt hyresobjekt är konstruerat och dekorerat.

Att göra din video till en guidad tur, kan ge ett bra förstahandsintryck och ger möjligheten för att visualisera potentialen din egendom har.

Presentation Video

Planritning

En planritning är ett bra verktyg för att låta potentiella hyresgäster få en bild av hur deras nya hyresobjekt ser ut eller kan inrättas, innan de besöker det. Vi vet från våra användare att annonser med en planritning, får fler visningar än annonser utan en. Planritningen hjälper till med att sätta dina andra bilder i perspektiv och ger den ultimata översikten över hyresobjektet.

Create a floor plan online here (external link).

Floor plan

Virtuell rundtur

Med en virtuell rundtur inomhus, gör du dina bilder och planritningar levande, vilket ger potentiella hyresgäster möjligheten att få ett 360-graders perspektiv av ditt hyresobjekt.

En virtuell rundtur använder samma teknologi som bland annat Google Street View som visar bilder tagna direkt från gatan.

Med en virtuell rundtur blir det lättare för hyresgästerna att bestämma om hyresobjektet är det rätta för dem, innan de bokar en visning..

Virtual tour

Beskrivning (min. 700 tecken)

Beskrivningen av hyresobjektet är viktig. I den har du möjlighet att förklara för en potentiell hyresgäst, vilka möjligheter ditt hyresobjekt har, vad som ingår och vad som inte ingår i hyran, och andra detaljer som kan vara relevanta för hyresgästen att få veta.

Se till att få med i beskrivningen om du erbjuder faciliteter såsom reception eller ett lunchschema, eller om läget är unikt. Det kan nämligen vara avgörande för om hyresgästen väljer att ta en närmare titt och bokar en visning.

Om det är en bra beskrivning, kommer den även att locka användare som använder Google, till att hitta ett hyresobjekt direkt genom MatchOffice. Beskrivningen kan därmed ge dig både flera förfrågningar och flera kvalificerade hänvisningar.

Vår rekommendation för en annons som är lämplig (varken för lång eller för kort), är en beskrivning som består av 700-900 tecken.

Description

Faciliteter (min. 1)

Genom att ange hyresobjektets faciliteter, visar du potentiella hyresgäster vad det har att erbjuda och vad de har tillgång till. Likaså gör faciliteterna det enklare att jämföra hyresobjektet med ett annat. Är två hyresobjekt väldigt lika kan redogörelse av faciliteter vara av stor betydelse för hyresgästen och hans eller hennes beslut om vilket som är det rätta.

Som exempel kan hyresgästen leta efter ett hyresobjekt med en reception och eftersom du har angett reception som en facilitet, kommer det att vara ett plus.

Facilities

Prospekt

Se till att inkludera ett prospekt in annonsen, om du har skapat ett sådant för ditt hyresobjekt. Det ger den potentiella hyresgästen en enkel och smidig överblick över de olika detaljerna i samband med hyresavtalet, och gör så att han eller hon på ett tryggt sätt kan ta ett beslut.

Prospect

Partner-emblem

MatchOffice.se har utvecklat ett partner-emblem som kan visas i din annons. Med ett partner-emblem kommer annonsen att sticka ut från andra annonser, samtidigt som du visar att du har ett bra och långsiktigt samarbete med MatchOffice.se. För att få ett partner-emblem i din annons, krävs det att du lägger upp ett märke på din hemsida. Läs mer om vårt partner-emblem här.

Partner badge

Nya annonser

Om du precis har skapat en ny annons på vår hemsida för ditt hyresobjekt, kommer den att ligga högst upp i våra listvisningar. Detta gör att din annons automatiskt blir mer synlig vilket gör det enklare för potentiella hyresgäster att se att ditt hyresobjekt är nytt hos oss.

Newly created ad
Våra medlemskap
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks