Vanliga frågor från hyresvärdar

Är du en hyresgäst? Se Vanliga frågor från hyresgäster.

Denna sida ger svar på frågor för dig som:

Börja annonsera ut ditt hyresobjekt

Hur lägger jag upp en annons om mitt kontor på MatchOffice?

Först måste du registrera dig som hyresvärd. Gå till: Bli hyresvärd. När du har fyllt i registreringsformuläret kan du fortsätta med att lista ditt kontorsutrymme; t.ex. läge, område, pris, faciliteter, beskrivning, bilder osv. När hyresavtalet har skapats ändrar du annonsens status till "aktiv" - därefter visas annonsen på Matchoffice.se. Om det är första gången du skapar en annons måste vi manuellt godkänna din profil innan annonsen aktiveras. Du får ett e-postmeddelande från oss så snart din profil har godkänts.

Vad kostar det att annonsera på MatchOffice?

Vi erbjuder flera olika betalningsmodeller. Se våra priser här. Den mest populära betalningsmodellen är vår kostnadsfria "No Cure-No Pay" -princip: Du betalar endast en provisionsavgift på 12,5% av första årets bashyra, om en av våra hänvisningar resulterar i ett leasingavtal.

Om du redan är annonsör

Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?

inloggningssidan , för hyresvärdar kan du återställa ditt lösenord genom att klicka på "Glömt lösenord?". Allt du behöver göra är att ange din e-postadress och du kommer därefter att få ett e-mail från oss, från vilket du kan ändra ditt lösenord.

Hur aktiverar jag en annons?

Om det är den första annonsen du har skapat på Matchoffice.se måste vi godkänna och aktivera den för dig. Din annons kommer att aktiveras samma dag som den har skapats (om det är inom kontorstid). Om du tidigare har skapat en annons kan du logga in och aktivera hyresobjektet själv genom att ändra statusen till "aktiv" bredvid den enskilda annonsen.

Vad ska jag göra när jag hyrt ut ett hyresobjekt?

Om du har hyrt ut ditt objekt till en hyresgäst som hänvisats till dig av MatchOffice, går du in på din profil och ändrar statusen till "uthyrd" för hyresobjektet som det avser. Ange sedan den efterfrågade informationen. Om hyresgästen inte hänvisats av MatchOffice ändrar du statusen till "inaktiverad" och anger sedan den informationen som fordras.

Varför kan jag inte ladda upp bilder / planritningar i min annons?

Bilder och eller planritningar måste vara i JPG, JPEG, PNG, GIF, BMP eller TIF-format för att kunna laddas upp. Bilderna måste vara min. 900 pixlar i bredd och min. 600 pixlar i höjd.

Varför kan jag inte ladda upp mitt prospekt/E-broschyr?

Ett prospekt E-broschyr måste vara i PDF-format för att kunna bifogas till ett hyresobjekt. Prospektet får inte överstiga 25 MB.

"Varför ska priset för hyran anges som ”Pris / år / m2” och inte ”Pris per månad”?"

När du kryssar i årlig hyra per m2 i vårt system kommer systemet automatiskt att beräkna priset per månad som visas i annonsen. Vet du bara priset per månad så kan du konvertera priset till årshyra och dela med antalet kvadratmeter för att få priset per m2.

Exempel: Månadshyran är 10.000 [Valuta] Hyresavtalet är 120 m2.

Årshyra per m2 beräknas på detta vis: ​​[Valuta] 10 000 x 12 månader = [Valuta] 120 000/120 m2 = [Valuta] 1 000 per m2. Du måste därför ange den årliga hyran per m2 till 1 000 [Valuta].

Vad kan jag göra för att få hyresobjektet uthyrt snabbare?

Det är viktigt att du ger ett bra och seriöst intryck av hyresobjektet. På MatchOffice har vi utvecklat ett poängsystem som kallas Quality Score som kan hjälpa dig att förbättra kvaliteten på dina annonser hos oss. Dessutom kan du bli en Matchoffice Partner. Vi kan inte garantera att en förbättring av din Quality Score eller att bli en Premium Partner kommer att resultera i ett hyresavtal omedelbart, men det kommer helt klart att hjälpa dig lite på traven.

Hur länge kommer en kundhänvisning att betraktas som ett MatchOffice-hänvisning?

Som standard upphör en kundhänvisning från MatchOffice efter 12 månader, men detta beror på kunden, hyresavtalet och hyresvärden.

Hur ser jag mina förfrågningar?

Du får kundförfrågningar från oss via e-post och/eller SMS. Du kan också se alla dina förfrågningar under fliken "Kunder" i din profil. Observera att vi skickar meddelanden till dig om potentiella kunder som har skickat en förfrågan direkt via din annons, och även "extra leads" - det är potentiella kunder som har visat intresse för liknande arbetsutrymmen som ditt.

Hur inaktiverar jag min profil?

Du kan själv inaktivera dina annonser genom att ändra statusen till "Inaktiverad" i din profil. På så sätt kommer dina annonser inte längre att vara synliga i vår listvy. Om du vill inaktivera och ta bort din profil helt och hållet, vänligen kontakta oss på info@matchoffice.se.


Om din fråga inte har besvarats, ring till oss på (+46) 46 288 56 71 eller skriv till info@matchoffice.se. Vi svarar på dina frågor måndag-fredag kl 08.30-17.00.


Våra medlemskap
  • MatchOffice medlemslogotyp
  • MatchOffice medlemslogotyp