arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Kontor resande fot

Choo-choosing, ett nytt sätt att arbeta på resande fot på

21
feb
2017
Henny Bruhn-Möller
Regus Express erbjuder affärslokalslösningar för resenärer, oavsett om de bara ska använda lokalen under en timma eller under ett helt års tid.
Henny Bruhn-Möller

 

Näringslivet satsar just nu alla sina kort på sin personal bestående av kvalificerade män och kvinnor, och det är enormt viktigt att personalen kan interagera och kommunicera effektivt med sina kunder, och ha möjligheten att resa för att möta kunderna i person. Utmaningen i dagens moderna tider är att vi nu förväntas göra alla dessa saker samtidigt. 

Ledigt kontor Regus Express

Regus tar idén om ett flexibelt kontor till det yttersta, och erbjuder prisplaner för timhyrning, dagshyrning, månadshyrning eller årshyrning. De har utposter och kontorskedjor i 900 städer i totalt 20 olika länder. Regus Express-kedjan är belägen på olika järnvägsstationer runt om i världen, varav den senaste är belägen i Belgien. Denna kedja är det senaste tillskottet till en redan imponerande flotta. Med sina flygplatslounger och hotelllobbyutbud så erbjuder Regus fullt utrustade kontor bara några meter bort från plattformen.

Det är där Regus Express kommer in. De ser till att komfort, kommunikation och resande fungerar väl tillsammans, och sitter på vad de kallar "skärningspunkter" i  näringslivet – Tågstationer!

Det är en del av deras filosofi "workplace on the move", som gör det möjligt för en passagerare att hoppa av sitt tåg samtidigt som de gör en restaurangreservation för en kund, eller tar en välbehövlig vilopaus med en drink och planerar morgondagens möten.

 

Flexibla arbetsomgivningar

Som ett kontor arbetar Regus Express annorlunda jämfört med sina konkurrenter. Deras kunder är övergående på resande fot, och kan checka in på någon av de 21 tågstationer där Regus finns, eller på någon av de 800 flygplatserna som Regus besitter.

Regus Express funktionella arbetsytor är i huvudsak affärslounger med bekväma sittplatser, datorer, mötesrum och en concierge-service.

Idén med Regus är att människor som reser i affärer aldrig behöver lämna stationen för att ha ett möte - tågstationen själv blir ett affärscentrum, och en upptagen företagare kan göra sig av med dyra och tidskrävande taxibilar och träffa sina kunder på stationen istället.

 

Passar in i omgivningen

Det som är perfekt när det gäller utformningen av Regus stationer är deras kameleontliknande förmåga att forma sig till stationen som omger dem.  Antwerpen Centraal järnvägsstation är en av de vackraste i Europa, och byggdes i början av nittonhundratalet. Tågstationen har en enorm kupol, samt glas och stenkonstruktion och ett antal olika nivåer. 

Över på Liege station så ser Regus kontor helt annorlunda ut, med släta vita väggar och en trappa skapad av glas och stål. Kontoret lyses upp med hjälp av smakfulla spotlights och ljusa trämöbler.

Mitt i en av stationens kommersiella centra finner du ett Reguskontor, med ergonomiskt designade möbler under ett vackert barocktak med väggar i träpanel.Den tidlösa belgiska järnvägsklockan, mot vilken stationsförvaltare och förare kontrollerar sina scheman, hänger högt upp i taket och är tågstationens blickpunkt. 

Ett par affärsmän sitter bekvämt bland några låga soffbord en bit bort, och tar en välbehövlig paus från jäktiga resor för att smutta på en cappuccino och skicka iväg några e-postmeddelanden från bekvämligheten av en omlott-fåtölj. Omkring  50 kunder per dag checkar in här: vissa dagligen och några under ett enstaka besök.

 

Ett skenäktenskap

År 2015 annonserade Regus ett samarbete med den belgiska järnvägsoperatören NMBS, vilket har gjort det möjligt för dem att etablera Express-platser på järnvägsstationer runt om i hela Belgien.

Partnerskapet avspeglar en föränderlig attityd gentemot tågstationer som ett affärscentra. Europeiska stationer är inte längre bara platser för att hoppa på ett tåg eller ta en kaffe - de har nuförtiden bil- och cykeldelning, parkering och elbil-stationer. Nu behöver resenärer inte ens boka ytterligare transporttjänster - de kan arbeta från stationen!

Fräscht kontor

"De mest trafikerade stationerna på det belgiska järnvägsnätet används av drygt 50.000 personer varje dag, och dessa människor kommer att gynnas av att kunna arbeta eller träffas på plats", säger William Willems, Regus Regional General Manager för Belgien och Luxemburg.

"Detta nya partnerskap med NMBS är en del av vårt Europa-initiativ. Vi vill placera professionella arbetsmöjligheter på livligt trafikerade platser, inklusive järnvägsstationer, flygplatser och bensinstationer.

"I likhet med sina grannar i Frankrike och Nederländerna, så kommer resenärer i Belgien nu kunna använda sin tid mer produktivt när de tar tåget. Detta partnerskap kan förändra deras erfarenheter av pendling och arbete. "

Regus affärsmodell är en av de mest flexibla på kontorsmarknaden. Genom att låta människor ta sitt kontor med dem, och checka in på hundratals platser över hela världen, så ger de ger sina kunder en tjänst som utrustar dem att ta på sig nya utmaningar hela vägen från London till Ljubljana.

 

 

<< Se alla nyheter
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks