arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Flexibelt modernt kontorsinredning

Ny form av kontor - praktiskt, flexibelt och modernt

04
feb
2016
Anna von Sivers
Ett nytt sätt att arbeta på - flexibla och fräscha kontorshotellen blir allt mer populära och många företag väljer kontorshotell som en alternativ lösning.

Dagens kontor - annorlunda än ett traditionellt kontor

Kontorshotellen är den nya och trendiga formen av kontor. Kontorshotellen blir allt mer populära både som den enda kontorsformen men även som en alternativ lösning för redan etablerade företag som redan har ett traditionellt kontor. Ett kontorshotell är så mycket mer än bara ett kontor och erbjuder stora fördelar. Ett kontorshotell är en praktisk, flexibel och modern lösning och många företag har redan tagit steget längre och valt att finnas på ett företagshotell. De modernaste kontorshotellen finns i storstäderna Malmö, Göteborg och Stockholm och utbudet skiljer sig beroende på stadsdelar och priset man är villig att betala.

 

Ett full service kontor - numera kallat kontorshotell

Ett kontorshotell erbjuder full service. Ett kontor som är utrustat med allt och som har en reception, en receptionist, en portvakt och en snygg design. Företag som erbjuder kontorshotell kan erbjuda mer flexibla hyresvillkor, till skillnad från ett konventionellt kontor som kan kräva inredning, utrustning, och mer restriktiva hyresavtal. Kontorshotellen är normalt flexibla, vilket möjliggör ytterligare utrymme vid behov, med kort varsel för företag vars storlek ändras under kort tid. Servicekontorsleverantörer tillåter ofta hyresgäster att dela receptionstjänster, kontorsmaskiner och andra verktyg, vilket ger minskade kostnader och tillgång till utrustning som annars kan vara dyr att ha.

 

Vilka typer av företag finner man oftast i ett kontorshotell

De vanligaste typerna av hyresgäster i kontorshotell är:

 

  • Ny marknad - Företag som normalt har huvudkontor utomlands eller i en annan region i landet som kräver en kommersiell närvaro i en annan stad och väljer ett kontorshotell.

  • Startup Företag / Entrepreneurial - Små och medelstora företag eller företag som inte vill göra ett ekonomiskt åtagande och skriva ett långtids hyresavtal. Denna klass av kunder väljer kontorshotell även av den anledningen att inte behöva lägga ner administration och annan personal utan kunna dela denna kostnad med andra hyresgäster.  

  • Överfyllda företag - Stora företag upplever oftast en snabb tillväxt och växer ur sina kontorslokaler. Dessa finns oftast under en begränsad tid och väljer kontorshotell under tiden och tills de finner en annan lösning.

  • Projektbaserade företag - Många företag arbetar projektbaserat, för dessa är ett kontorshotell en perfekt lösning. Exempel på sådana kan vara filmproduktion på en viss plats, bygg på en viss plats osv.

 

Ett kontorshotell erbjuder oftast följande tjänster, faciliteter och fördelar:

Tjänsterna omfattar vanligtvis:

  • Dedikerad receptionist
  • Administrativt stöd
  • Telekommunikation tjänster
  • IT-infrastruktur och Internet-anslutning.

Faciliteterna inkluderar normalt:

  • Konferensrum
  • Mötesrum
  • Värme, luftkonditionering och andra verktyg
  • Möbler
  • Heltids säkerhetsvakter
  • Försäkring

De största fördelarna med ett kontorshotell:

 

  • Inga / låga uppstartskostnader

  • Prestigefyllda och centrala adresser

  • Flexibel hyra med kort uppsägning

  • Byggnadsunderhåll ingår i hyran

  • Omedelbar tillgänglighet

  • Stödpersonal finns vid behov

  • Receptionist och bemannad reception

  • Modern inredning

  • Paketpris för alla tjänster

<< Se alla nyheter
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks