arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Historik för MatchOffice

MatchOffice.se har sina rötter i Danmark och den danska lokalportalen Lokalebasen.dk. Lokalebasen.dk grundades 2008 som ett systerföretag till fastighetsmäklarföretaget DN Erhverv A/S och kontorshotellportalen MatchOffice ApS.

Idén bakom Lokalebasen.dk var att etablera en landstäckande portal, som kan samla alla lediga företagslokaler på ett ställe och samtidigt bidra med en större transparens till marknaden för lokaluthyrning, något som gynnar både företag och hyresvärdar. En stor marknadsplats där både hyresgäster och hyresvärdar snabbt kan komma i kontakt med varandra. Det har nu expanderat så pass att MatchOffice annonserar lokaler i över 100 länder.

Företag som funderar på att flytta kan få största möjliga urval av aktuella företagslokaler presenterade för sig och ha möjlighet att jämföra hyresobjekt med hjälp av en rad parametrar. För hyresvärdar ska MatchOffice vara ett nytt, målinriktat marknadsföringsverktyg med största möjliga synlighet på nätet.

 

Historik

2018:

I starten av mars lanserar vi ett nytt sätt att visa tillgängliga lokaler på. Vi har arbetat mot att ge hemsidornas besökare ännu bättre överblick och det är därför nu möjligt att välja mellan att visa sökresultat som en lista, i rutnät eller som en karta.

Vår Ukrainska avdelning får ett nytt och större kontor i Lviv och vi utvecklas genom att anställa fler duktiga ukrainska kollegor.

Logoer
2017:

I 2017 färdigställs relanseringen av vår internationella plattform och vi har nu samma visuella identitet gloablt.

Vi tillför också coworking, möteslokaler och virtuella kontor till listan över lokalkategorierar som man kan annonsera via MatchOffice. Vidare kan dessutom hyresvärdar dessutom själv nu upprätta p-platser.

Under hösten är vår styrelse i Beijing för att möta några av våra existerande kunder, få inspiration av marknaden och för att team buildea.

I slutet på året lanserar vi också en ny design av vår listvisning, Den nya designen ska göra det ännu smidigare att beställa information om hyresobjekt.

Logoer
2016:

I början av året får MatchOffice en ny styrelse. Med syftet att utvecklas internationellt och stärka affärsmärket tillträder tre välkända danska affärsprofiler. Mer därtill så nylanseras vår Holländska plattform för att förbättra funktionaliteten för våra använder i Nederländerna.

Dessutom, får vi ett Google certifikat som gör det möjligt för oss att skapa virtuella visningar av våra kommersiella fastigheter via Google Street View. Senare under 2016 utvecklas detta vidar genom en funktion tillsammans med Walkinto.in som möjliggör det att uppleva och utforska våra virtuella visningar i Virtual Reality.

Under mitten av 2016 hyr vi ett kontor i Finland dit vi anställer en fulltidsanställd för att agera som chef över den finska marknaden. Hennes fysiska närvaro bidrar till bättre service för våra kunder och användare i Finland, och skapar mer värde. I slutet av 2016 öppnar MatchOffice upp en ny avdelning med fem IT utvecklare samt andra medarbetare i det historiska centret av Lviv i Ukraina. Detta för att optimera och utveckla vår plattform.

 
2015:

I början av 2015 lanserar vi en modern och elektronisk version av tidningen NINEtoFIVE, som därmed ersätter nyhetsmagasinets tidigare tryckta upplaga. Den danska tidningen skickas ut till våra danska användare, partners och andra intressenter och når därmed ut till en bred målgrupp.

I början på året etableras MatchOffice också i Norge med en självständig norsk sida och nu finns vi också i Finland, Spanien och Polen.

 
2014:

I maj lanserar Lokalebasen en modern och hållbar design och arbetar de efterföljandem ånaderna på att användaroptimera sidan. I samband med den nya designen blir det möjligt lägga beställningar på hemsidan.

I samband med en organisationsändring och behovet för fler arbetsplatser, flyttar vi den 1 juli från cellkontor i Hellerup till ett öppet kontorslandskap i Köpenhamn. Således ökas möjligheten för att arbete smidigt och efter scrum-tankegången. På taket ovanför vårt kontor har det etablerats ett innovativt stadslandsbruk, där vi är huvudsponsor av fyra bikupor.

I slutet av året nylanserar Lokalebasen sin eftertraktade systersida: Selskabslokaler.dk, en urhyrningssida som annonserar alla typer av lediga fest- och sällskapslokaler.

I augusti blir vi godkända till ett doktorandprojekt och får den glada franska statistikern Arthur Katossky.

Antalet årliga hyror stiger under 2014 till över 1000 och antalet besökare per månad ca 70.000.

I mitten av året fusionerar systerverksamheterna Lokalebasen.dk och MatchOffice, vilket betyder att medarbetare nu arbetar kors över företagen.

   
2013: Lokalebasen.dk etablerar ett svenskt systerföretag, MatchOffice och lanserar i samband med detta webbplatsen Lokalbasen.se.

Det etableras ett svenskt aktiebolag och en svensk styrelse bestående av Peter Wittsten, Viktor Kjellström och Jakob Dalhoff.

Antalet av årliga uthyrningar stiger år 2013 till 768 och antalet besökare per månad upp till 66.000.

Dessutom uppnår MatchOffice att annonsera 4500 kontorshotell fördelat på över 100 länder.
 
2012:

I början av året publicerar vi första numret av tidningen "Nine to Five", med tillägget "Lokaleguiden" ger hyresvärdar möjlighet att tillkännage lokaler till en stor motiverad målgrupp. Tidningen distribueras till 30.000 kontorsföretag i Storköpenhamn.

Lokalebasen.dk blir partner i Copenhagen Capacity monterns på årets MIPIM mässa i Cannes.

Lokalebasen.dk etablerar sig på den svenska marknaden, med start i Skåne.

Vi lanserar sidan Ejendomsstatistik.dk i en betaversion. På webbplatsen hittas bland annat tomgångsstatistik för kommersiella hyresobjekt för både länder och fördelat i regioner och städer.

Det årliga resultatet för 2012 går upp till 707 uthyrda hyresobjekt och 60.000 besökare på hemsidan per månad..

I löpet av året rullar MatchOffice dessutom ut självständiga hemsidor för en rad av länder så som Indien, Singapore och Hong Kong.

 

2011: Lokalebasen.dk inkluderar energimärkning, så att hyresgäster kan se energiförbrukning för varje hyresobjekt . Samtidigt blir webbplatsen CO2-neutral.

Lokalebasen.dk ingår ett närmare samarbete med Danska fastighetsföreningen, vilket bland annat innebär att vi den 1 februari övertar driften av föreningens marknadsföringsportal Lokalebørs.dk. Samarbetet innebär dessutom att Lokalebasen.dk varje månad tar fram statistik om utbud och efterfrågan till föreningens medlemmar.

Antalet årliga uthyrningar stiger till 562, medan antalet besökare per månad är uppe i 55 000.

 

 

2010: Lokalebasen.dk ombildas till aktiebolag och får en professionell styrelse bestående av Lars Heilesen, Tomas W.Færch samt Jakob Dalhoff, som är verkställande direktör för Lokalebasen.

Under året görs totalt 278 uthyrningar och antalet besökare på webbplasten var vid årets slut uppe i 40 000 i månaden.
 
2009: MatchOffice etableras i UK och ett internationellt avtal med Regus tecknas. Således börjar vi att representera kontorshotell i en stor del av Afrika och Mellanöstern, vilket förmedlas via vår internationella hemsida.

Den 1 februari lanseras Lokalebasen.dk online och de första hyresvärdarna upprättar sig på sidan. Under hösten börjar det att genereras uthyrningar på Lokalebasen.dk
 
2008: Det anställs utländska projektmedarbetare med anledning av att MatchOffice lanseras i Holland, Luxemburg, Spanien, Italien samt Frankrike. Vid sidan av utvecklas den danska hemsidan Lokalebasen.dk som har syftet att förmedla traditionella lokaler.  
2007: I löpet av året lanserar vi en ny och användarvänlig design. I samma veva etableras MatchOffice i Tyskland och Österrike.   finland
2006: MatchOffice expanderar och etablerar hemsidor i Sverige och Norge med fokus på storstäder så som Malmö, Stockholm, Göteborg samt Oslo.;  Norge sverige
2005: I början av året går MatchOffice online med sin danska hemsida kontorfællesskaber.dk, och redan efter första halvåret förmedlade vi stolt över halvparten av alla kontorshotell på den danska markanden.   Kontorfællesskaber
2004: MatchOffice grundades av Hauke Haas och Jakob Dalhoff med syftet att hitta hyresgäster till danska kontorshotell.  matchoffice 

« Tillbaka

Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks