arrow_upward

Sök efter lokal i hela Sverige

Hygge coworking

Välkommen till Hygge coworking- gemenskapen i Charlotte

12
sep
2018
Emma Fjäder
Det i Nord-Carolina nyligen öppnade coworking utrymmet har valt ett namn som många lokala invånare inte kan uttala, men som är desto kändare i Nordeuropa. Coworking-centret Hygge tror att alla i norra Carolina snart kommer att känna till Hygge och coworking-konceptet.

”Vi letade fter ett unikt namn för vårt nya coworking-center. Ett för engelskan exotiskt ord. Det var så vi stötte på det danska ordet, som exakt beskev den känslan vi vill att våra coworking-utrymmen skall vara kända för.” Så berättar amerikanska Garret Tichy, som hittade på att namnge utrymmet efter det danska konceptet, även om han inte har någon som helst anknytning till Danmark, danskar eller det danska språket. 

För tillfället hittar man till och med 4 Hygge coworking-center i Charlotte, Nord-Carolina. Hygge Coworking är även ett av marknadens kändaste coworking-företag i området. Detta har man Garret Tichy och hans utmärkta öga för marknadsföring att tacka för. 

De fyra Hygge-kontoren försöker sitt bästa för att leva upp till allt det som hygge står för. Hygge står inte enbart för bekvämlighet och trivsel, utan även välmående och gemenskap. 

 

Utrymmen som erbjuder välmående och trivsel

 ”Hygge-konceptets tanke om välmående och  bekvämlighet är exakt det som vi ville att vårt coworking-utrymme skulle representera. Ett arbetsutrymme där det inte bara är trevligt att arbeta, men där man verkligen också trivs.”

”Vi ville även ha ett namn som är exotiskt och som inte är taget direkt ur engelskan. Då vi hittade Hygge-ordet var vi säkra. Det var exakt det vi letade efter.”

Hygge Coworking tog inspiration från det danska konceptet "hygge" där trivsel och välmående står i centrum.


”Många arbetar i en omgivning där de inte är särskilt nöjda. Hygge-coworking strävar efter att folk skall trivas på sin arbetsplats och på att arbetsplatsen skall vara ett trevligt utrymme. Vi vill att arbetet hos oss skall ske i rum som är trivsamma och som får en att känna sig bekväm och det är därför som hygge är precis rätt namn för oss”, konstaterar Garret Tichy. 

 

Utrymmen som passar alla

Ett Hygge-coworking medlemskap kostar ca. 1000 kr i månaden och detta ger en rätt att använda alla center. Ett dagspass kostar ca. 199 kr. 

”Våra kunder representerar allt från 22-åriga start-up företagare till 65-åringar som redan länge varit ute i arbetslivet. Vi har många designers, IT-utvecklare och marknadsförings-människor”, berättar Garret Tichy. 

”Å andra sidan har vi även nationella föreningar och företag, som är verksamma inom utbildnings- och innovations branchen. Det är exakt det vi vill, att kundbasen i våra center är mångsidig. Också det är hygge!”

Kunder från olika branscher och företag bidrar till hygge-stämningen, menar Garret Tichy,
grundare av Hygge Coworking. 

 

Garret Tichy letar och planerar hela tiden för nya möjligheter att hämta mera hygge till Nord-Carolina, eftersom han tror att coworking bara är i startgroparna och att andelen coworking-utrymmen på marknaden för lokaler kommer att växa. 

”Jag är övertygad om att vi under kommande år kommer att se många företag och människor, som tidigare inte varit intresserade av coworking, ansluta sig till coworking-gemenskaper som erbjuder unika möjligheter att nätverka.”

”Statistiskt sett är coworking-marknaderna ännu relativt små. Men tillväxtpotentialen är stor, speciellt för medelstora coworking-center”, konstaterar Garret Tichy.

 

Läs mera:

Wearehygge.com

AllWork.Space: Q&A with Hygge Working Founder Garret Tyche

CoworkingInsight: How to create the Perfect Ccoworking space

 

<< Se alla nyheter
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks