arrow_upward

5 kontor: Trollhättan

Idag har kommunen nästan 60 000 invånare med ett mål på att uppnå 70 000 invånare år 2030. År 1906 fick staden sitt stads- privilegium och har sedan dess pendlat mellan att vara nummer 20...Läs mer

Skapa sökprofil

Fullständig översikt

Beställ material

Gratis & ej bindande

Kontakta hyresvärd

Trollhättan kontor och företag

Trollhättan kommun ligger i Västra Götalands län. Idag bor det ca 60 000 invånare i staden. Kommunen arbetar flitigt på att öka sin invånarmängd genom att bland annat öka den goda servicen i staden med allt från bra skolor och äldreomsorg till ett bra och utvecklande företagsklimat. Vi finner många stora internationella företag inom många tekniska områden såsom fordon-, flyg-, och rymdindustrierna med kontor i Trollhättan. Staden lockar även många besökare med utbudet av sina fina parker, naturområden och Göta älv som rinner igenom staden. Utöver dessa vackra vyer kan man gå på Saab Car Museum eller Innovatum Science Center. Trollhättan är även känd för att vara staden som producerar många av landets filmer, även internationella filmer har spelats in här och därför har staden kommit att kallas för Trollywood i folkmun.

Trollhättans kontor – bra kommunikationsmöjligheter främjar näringslivet

Kollektivtrafiken i staden är väldigt bra. Du kan genom buss, tåg, båt och flyg ta dig enkelt från och till staden. Detta underlättar för såväl företag som in- och utpendlare. Med en stor och utvecklad godsterminal vid Trollhättans hamn kan staden erbjuda smidiga transport- och logistiklösningar där bland annat flyg och lastbilar kan transporteras. Från den lokala flygplatsen når du Bromma flygplatsområde på bara 10 minuter där du sedan kan ta dig vidare inrikes och utrikes. De goda möjligheterna att resa kollektivt i samband med kommunens engagemang att främja företagande lockar allt fler företag att etablera sig i kontor i Trollhättan.

God företagsservice bidrar till gott företagsklimat

Trollhättan Kommun arbetar aktivt för att vara en attraktiv stad för företagande. Det finns ett stort samband mellan ett bra företagsklimat och en stads utveckling. Ett bra företagsklimat ökar dels arbetsmöjligheterna i kommunen och dels befolkningsmängden. Kommunen är väldigt engagerad för att locka nya etableringar i kontor i Trollhättan. En god företagsservice gör detta möjligt. Vill man öppna upp en verksamhet i Trollhättan kontor och kan få stor hjälp med detta bidrar det till att fler företag söker sig just hit. Även läget och den utvecklade infrastrukturen lockar nya etableringar i kontor i Trollhättan.

Trollhättan är hem åt välkända företag

Trollhättan kommun är hem åt många världsledande internationella företag. Det har skapats en innovativ tradition i staden och fler och fler företag väljer att etablera sin verksamhet i kontor i Trollhättan. Idag finns det 3 800 företag registrerade i kommunen. Staden har kommit att bli ett nav för ingenjörskunnande inom fordonsindustrin. NEVS, National Electric Vehicle Sweden som utvecklar och producerar elbilar och GKN Aerospace som är en av världens största leverantörer av system och komponenter till flyg- och rymdindustrierna är två exempel på företag som följs världen över. Här finns även världsledande kompetens inom teknisk applikationsutveckling. Kommunen har ett nära samarbete med de lokala företagen för att främja god utveckling av företagen samt att locka fler företag att etablera sig i kontor i Trollhättan.

De största arbetsgivarna med kontor i Trollhättan

De största företagen (med mer än 100 anställda) vi finner i Trollhättan kontor, sorterat efter antalet anställda:

  • Trollhättans Stad
  • Västra Götalandsregionen
  • GKN Aerospace
  • Högskolan Väst
  • NEVS
  • Vattenfall
star
star
star
star
star
4.0 av 5 / 1 röster
Din sökning gav inga träffar
Sortera efter
format_list_bulleted
apps
Visa
Behöver du hjälp?keyboard_arrow_downkeyboard_arrow_up
Hur beställer jag information?
Först ska du fylla i formuläret ”få priser och information” med ditt namn, företagsnamn, telefonnummer, samt e-postadress. Du kan även lägga till en eventuell kommentar. När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på kappen ”få information och pris”. Därefter tar det ca. fem minuter innan du mottar din order via e-post.
Hur får jag automatiskt information om lokaler som uppfyller mina kriterier?
Du kan automatisk bli uppdaterad och få skickat lokaler som passar dina kriterier genom att skapa ensökprofil. Då skickas ett e-postmeddelande så fort lokaler som matchar blir aktiva på MatchOffice.se.
Hur tar jag bort min sökprofil?
Du kan alltid avanmäla din sökprofil. Detta görs genom att trycka på länken nederst, i det e-post meddelande du har mottagit, där det står att du kan ta bort sökprofilen. Du kan alltid upprätta en ny sökprofil.
Hur får jag upp mina lokaler på MatchOffice.se?
Först måste du upprätta dig som hyresvärd. Det kan du göra via följande länkBli uthyrare. Därefter kan du skapa dina annonser.
Vad kostar det att vara hyresvärd via MatchOffice.se?
Du kan välja mellan två betalningsmodeller:
  • Avräkning per uthyrning Det är gratis att upprätta annonser på MatchOffice. Du betalar enbart om MatchOffice hittar en hyresgäst som flyttar in i en av era lokaler. I sådana fall kostar det 12,5% av första årets grundhyra utan avdrag av rabatter eller trappstegsmodellen.
  • Mötesrum och Coworking MatchOffice erbjuder också att du kan betala per annons för mötesrum och coworking-lokaler. Det räknas per påbörjad månad och priset för en annons startar på 199kr/mån exkl. moms. Du kan se mer information i vår prisöversikt.
Hur aktiverar jag en annons?
Om det är er första annons ni skapar på MatchOffice ska vi godkänna och aktivera annonsen. Er annons blir aktiverad samma dag som ni lägger upp den. Har ni tidigare skapat annonser kan ni själv logga in och aktivera annonsen genom att ändra status till 'aktiv' för den enskilda lokalen.
< Tillbaks